torsdag 2 juli 2009

You're gonna miss me when I'm gone


Eh ja. Lite smått beroendeframkallande de där!
Jag har bara 10 låtar med The Lance och har enbart lyssnat på dem sen jag kom hem från P&L. Tummen upp! Haha.

En sak som var rolig med Borlänge var hur mycket folk man fick prata med från olika delar av landet. Några från Helsingborg i Skåne frågade "Är det din pv?" till en. Jag drog slutsatsen att det var pojkvän men jag trodde inte det användes utanför engelska språket på samma sätt som bf/boyfriend. Dessutom blev jag informerad om att det bara var vi på västkusten som ibland säger "ha?" istället för "va?" när vi undrar vad någon sa. Jag trodde alla gjorde det! När jag kom hem hade jag en mycket märklig dialekt. Lite kul. Jag tror jag börjat prata mer Göteborgska. Å andra sidan tyckte Borlänge-borna att vi redan var samma sak även om vi ju faktiskt bor 10 mil bort.

Men whatever! JAG KÖPTE JUST BILJETTERNA TILL WAY OUT WEST.♥

5 kommentarer:

Karin sa...

Haha, samma sak hände mig! Jag umgick med en frnå Göteborg och en från Hjo på Siesta! och efter det pratade jag typ göteborgska. Speciellt när jag snackade med dem så föll jag in i samma tonfall... Hehe.

Linnea sa...

Karin: Göteborgska måste kanske helt enkelt vara det som smittar av sig mest! Men det låter ju väldigt gött när man pratar det, haha.

Kajsa sa...

WAY OUT WEEEEEEEEEEEEEST!!
REGNBÅGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Madeleine sa...

svar: Åh :D Kan tänka mig det ^^

Linnea sa...

Kajsa: WAOAHODAJDAO WOWOWOWOWOWOW!
Alex: HAHA YAAAA.