tisdag 26 maj 2009

There's a lot of things to do before you die

Woho, idag fick jag ett mail att jag fått funktionärsjobb på Peace & Love!
Inom artistservice dessutom, vilket är extra extra bra. Tänk bara vilka man kan få träffa!!
Gillar hur de listade 'efterfest' som en del av arbetsuppgifterna, hah! Kan bli mycket bra det här.

MEN, nu oroar jag mig dock över två saker:
1) Tänk om det blir en helt epic Libertines reunion och jag är i Borlänge, på festivalområdet, men INTE där. Det är helt enkelt för sjukt sorgligt för att ens tänka tanken.
2) Jag har ju redan köpt biljett. Nu måste jag sälja den = jobbigt.
Nåväl, jag tror att det positiva överväger det negativa, såklart. Och man får ju faktiskt en tröja och gratis mat <3

Såhär står det på hemsidan:
Allmänt om Artistservice

För att artisterna ska kunna genomföra en bra konsert/föreställning, krävs att de får en bra service under deras vistelse på festivalen. Till det krävs framför allt en bra personal, som är

• Serviceinriktad

• Positiv
• Ordentlig
• Stresstålig
• Minst 18 år

Att arbeta för Artistservice kräver ett stort ansvar och engagemang, men det är samtidigt intressant, roligt och givande.
Dock är det viktigt att veta att artistservice områdena är artisternas tillflyktsort och det är viktigt att man respektera det. Alltså ska man vara artig och tillmötesgående men reserverad så inte artisterna känner sig påhoppade.

Hmm.. Så ifall jag ser Gustaf Norén gå förbi ska jag försöka hålla mig "reserverad" och inte hoppa på honom. I see trouble already.

Eller om man ser C-J eller Björn. Då kanske man vågar säga nåt roligare än sist: "Kan jag få din autograf?"

För övrigt har dumma Spotify inte längre Arctic Monkeys i utbudet. De uppmanar ju indirekt till nedladdning! Ja, typ.
Har märkt att jag blivit dålig på att gå in på msn. Om det är positivt eller negativt har jag inte riktigt kommit underfund med.

5 kommentarer:

Karin sa...

Men åhh fy fan vad jag blir avundsjuk nu!! Tänk om du springer på Håkan. Eller Mando. Eller Gud vet vem. Håkan kanske. Hellström med den fina hatten. Men Gud Linnea och artistservice också!! Hänga backstage och puffa till kuddar i sofforna åt artisterna också. På P&L! Gud jag tror jag dör av bara tanken.

Och att du inte är inne på MSN är både dåligt bra. Det visar att du har bättre saker för dig men du är mer svårkommunicerbar nu. Jag är ju inte heller så mycket inne så shit the same som man säger på Åsen.

Anonym sa...

eeeeee! Seems I may just be seeing you there! RAWR! I found a cheaper ticket and the flight is shorter! My mum is on board with the idea and by the end of the week Lance-man should tell me if I have a job offer or not! I feel inclined to reserve the plane tickets right now in fear of losing the good deal...Oh so much to think about.
And how epic is it you and Joakim BOTH got jobs in the artist service area! Perfect! P&L could very well mark the beginning of world domination!

Linnea sa...

Karin: Jag vet! Möjligheterna är oändliga! Dock är problemet att jag kanske missar de nämnda artisternas konserter. Och ifall jag springer på dem vet jag ändå inte vad jag ska säga, så blir det typ inget! Fast jag har några dagar på mig nu när jag får tänka på bra samtalsämnen. Nåt helt random kommer det säkert bli. Typ "kan du vissla?"
Shit the same. Haha. Nice expression. Ja, varken av oss är väl de mest msn-iga just nu. Men det är så ibland. Vi är rätt bloggiga nu verkar det som iallafall.

Alex: You ARE now for sure seeing me and it'll be epic. REALLY epic. I feel like I'm using that word too much maybe cause now I feel like it doesn't really express how I feel. Cause if something IS epic, this is it. Haha. Me and Joakim will have to try to sneak you in there backstage! ;D

Anonym sa...

värdensbästajobb? fan för dig. jag hoppas att du missar ALLT och att du måste förförlja typ sven-ingvars genom hela festivalen.

Linnea sa...

Haha jag kommer typ ta självmord då :P