lördag 30 maj 2009

Blake's got a new face!

Redogörelse över senaste dagarnas bravader:
I torsdags hade jag och vänner möldag. Vi mölade pizza, chips och cola i sann mölanda. Vi såg på filmer som antingen var med på IMDB:s topp 250 eller hade en jättesnygg kille (som Milo Ventimiglia eller Robert Pattinson) i sig. Filmer ska helst innehålla en av dessa två faktorer för att vara bra. En film sa vi att vi skulle spara tills det var mörkt men det funkade inte så bra då det visst råkade hinna ljusna också. Eh.

Idag hade jag fått ett mystiskt sms från ett fraktföretag. Fick göra en plötslig expedition till Göteborg för att hämta ett paket som skulle levererats till vår dörr. Tydligen hittade de inte dit (GPS någon?). Mig gör det visserligen inte så mycket då jag älskar Göteborg och helst skulle flytta dit typ imorgon. Dessutom är andelen snygga killar ungefär 50 gånger större där än i Uddevalla.

Satt i bakre delen av bussen och i sätet precis bakom mig lyssnade två kvinnor av utländskt ursprung på hög musik som lät som en blandning mellan 80-talssynt, orientalisk musik och något ledmotiv till ett tvspel. De sjöng med. Jag hade glömt min iPod. Livet var underbart.

Vill bara inflika att en av de få charmiga sakerna med min stad är att någon skrapat bort lite på skylten där det står Busstation så det nu står Pusstation!

Inser att jag idag skulle ha sett Mando Diao i Skåneland. Men så blev det inte och man ska inte vara så ledsen över det!

Jag har blivit väldigt dålig på att fota på senaste tiden, mycket dumt för det är ju det som den här bloggen vanligtvis går ut på. Jag tycker synd om mina fyra (och ev andra icke-kommenterande) läsare. Ni får stå ut med gamla och väldigt random bilder som den här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I'm spamming you now! AHHHHHHH SVERIGE '09!!! EPIC!

Linnea sa...

ALEX: WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
<3