söndag 7 juni 2009

A little death around the eyes

Igår var en stor dag. Jag och Kajsa såg på filmen som varit högst upp på min måste-se-lista under en alltför lång tid. Alla säger jämt att man "inte fattar nåt första gången man ser den". I beg your pardon. Jag förstod faktiskt det mesta, och jag är i vanliga fall sanslöst dålig på att hänga med i svängarna under filmer. Den var hur som helst riktigt bra - Pulp Fiction!

Och idag är också en stor dag! Jag ska rösta för första gången! Woho!

För att sammanfatta lite också:
  • 6 dagar till sommarlov
  • 16 dagar till Borlänge
  • 22 dagar till Arvika
  • 68 dagar till Way Out West
  • 97 dagar till Cambridge
  • 102 dagar till London
  • 103 dagar till Coldplay
Sweeeeet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

1, success! I must finally watch Pulp Fiction this week then.
2, that is a REALLY really really great photo you have taken there, Nils!
3, eeee, the little countdown on the side page to Borlänge is wonderful! 14 days *faints*

Anonym sa...

jag röstade inte, jag satt på ett plan istället. helt omedveten om vilken dag det var. helt sann, jag trodde det var onsdag och fattade inte varför vi satt på planet fem dagar för tidigt. och nej jag ska aldrig se pulp fiction, det verkar vara en värdelös film med för mycket handling, för lite humor och en hel avsaknad av snygga killar. så NEJ!

Linnea sa...

Alex:
1. Yes! You must.
2. Thank you!
3. It is, it is!

Anonym: Äh ja flyga kan ju vara roligt också, eller eh. Kanske inte just den delen, men där du var innan var nog roligt!! Haha bara fem dar fel alltså, shit. Ja du har rätt i att det inte var några snygga killar... Men den var bra, I promise! Den är ju femma på IMDB:s best ever-lista! Och ibland blev man faktiskt förvånad över hur LITE handling det var! Snarare mer dialog typ om man säger så. så JO!

Anonym sa...

Ok! SO! I finally watched Pulp Fiction today as well! It's like with Fight Club, I knew I'd love it, but WHYYY did I wait so long to see it? Gosh, it was epic! I liked it so much that after going out and buying my cellphone (YES!!) that I came back and rewatched it! Ah! Tomorrow is graduationnn, and your last day of school for summer for you righttt? Freedommmm! TEN DAYS LINNEA!!! :D

Linnea sa...

Alex: YAYYYYY! I want to see it again as well and I have to catch up with you now also so I'll just see it some day again then! Haha. CELLPHONE!! 101010101000000000101010 :D I'M FREEEEE