lördag 23 maj 2009

But if you never try you'll never know, just what you're worth

Coldplay var snälla och gav ut en gratis live-skiva på sin hemsida (och vi som ska på deras konserter ska få själva skivan där också, inte bara digitalt!). Jag lyssnar nu igenom den och tänker "ÅÅÅHH". Det är något speciellt med de här RIKTIGT stora konserterna. När det är minst säg 30 000 tillsammans. Tanken på att se Coldplay i London med 90 000 andra känns helt sjukt och det kommer bli som inget annat jag någonsin sett.

Hittills har väl Paul McCartney och Rolling Stones på Ullevi varit de största konserterna jag varit på, 36 000 på Pauls konsert och knappt 60 000 på Stones. Och även om det var betydligt fler på Stones tycker jag att det var ännu bättre sing along-stämning på Paul McCartney, t.ex. när han spelade Hey Jude. Heeeeeelt makalöst! Det är synd att konserter kostar pengar. Eller ja, det hade väl gått an ifall det inte var så MYCKET pengar. Men men, det är bara att prioritera. Och det här är det man ska lägga pengar på, tycker jag! Iallafall är det det jag vill lägga pengar på! Att stå i en folkmassa med fullt fokus framåt, tycka att musik inte blir bättre än så här och sjunga med i en låt tillsammans med så många andra... ja. Rysningsfaktorn är obeskrivligt hög.

Jag tror jag kommer att avlida när Fix You kommer. För den kommer att komma. Och om The Scientist kommer... Ja. Då dör jag igen. (Sen vill jag även höra A Message, Swallowed In The Sea, Green Eyes, Shiver, Clocks och massa andra, bara för att de är mina personliga favoriter, men eftersom de inte är LIKA kända kommer inte lika många sjunga med på dem). 118 dagar kvar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

awww, Swallowed In The Sea <3
Oh sheesh, how lovely are Coldplay's older songs. Listening to them now for the first time in much too long. You're going to have one helluva good time, Nils!

Linnea sa...

Alex: YES. Their older stuff is for sure the best. and YESSSSSSSSSSSSS AMAGAAAD. I'm jealous of myself! How that's possible ^o)

Anonym sa...

dö inte det är inte värt det!

Linnea sa...

Anonym: Säker?